Thanx sudi folow belog sigadis yang picisan nie..

Sunday 13 January 2013

Saya orang Terengganu



Assalamualaikum

Sepanjang saya kerja..ramai client saya ingat saya orang luar dari Terengganu..bila saya cakap saya orang Terengganu mereka tak percaya..sehinggakan ada sesetengah daripada mereka..bila saya tunjukkan ic baru laa percaya yang saya memang orang Terengganu..

Oke saya tahu..dan mereka perlu tahu yang semasa saya kerja..saya perlu bercakap menggunakan bahasa standard..mana boleh saya berjumpa dengan client berakap dengan menggunakan bahasa Terengganu..tetapi kalau jumpa client yang cakap Terengganu..saya on jer..nah amek mau telopong client tue..ganu ak lebih pekat dari mung!ahahahahahaha





Kadang-kadang
Ada gak client sendiri mintak cakap Terengganu
Itu dah macam satu kelebihan dekat saya
Yelah senang boleh cakap dalam bahasa harian kita
Bahasa ibunda sendiri
Mau cakap xnak berhenti


 


Seriously
Saya bangga jadi anak Terengganu
Biarlah orang nak cakap apa pun
Saya tetap bangga jadi anak Terengganu


 


Terengganu sebuah negeri yang cantik
Tidak semewah negeri lain
Yang ada keseronokan yang melimpah ruah
namun keseronokan yang terdapat d negeri terengganu
hanya orang tganu jew y tahu


 







Saya orang Terengganu
Dilahirkan di Terengganu
Saya bangga jadi anak Terengganu
Semoga Terengganu terus dilindungi-Nya

PELIHARAKANLAH TERENGGANU




2 comments:

  1. wahhhh... hiduppp ganu!!!! hihi.. sama lah..ganu the best!!!

    ReplyDelete
  2. Nama Allah paling besar atas Bukit Besar..Allah Maha Besar..Terengganu Darul Iman.. Bersyukur la sesiapa yang bernaung di bumi Terengganu

    ReplyDelete