Thanx sudi folow belog sigadis yang picisan nie..

Tuesday 17 December 2013

Brain wash for car wash



Assalamualaikum

Jika kita duk perati kan..kau perasan tak kebanyakkan car wash dibuka pada waktu hari bekerja sahaja..kalau ada yang buka 7 hari seminggu dan 24 jam sehari pun..boleh dikira dengan jari hendaknya..tapi kan bagi aku..sebenarnya kalau buka carwash nie kita tak boleh buka ikot waktu bekerja..cuba fikir mana ada orang nak pergi basuh kereta masa waktu bekerja..kalau ada pun 2 golongan-golongan @%*%#% aku tak nak sebut laa..nanti kata fitnah pulak!





 Orang nak buat biz kita nak buat biz..orang buka kedai kita buka..orang tutup kita pun tutup..cuba laa buat apa yang orang lain tak buat..aku bagi contoh..carwash nie dibuka kul 10am - 5 pm dari ahad - khamis..oke cuba fikir waktu tue adalah waktu orang bekerja..so kuantiti yang nak basuh kereta adalah teramat sedikit sekali..bila nak cuci kereta balik kerja carwash pun sibuk jugak nak tutup kedai..adeh!

Apa salahnya kalau buka kedai dr 10am - 10pm..cuti pulak ambil laa hari bekerja macam selasa ke..rabu ker..ambil 1 hari cukup laa beb..orang yang sediakan service nie tak payah laa nak cuti banyak..kalau nak masyuk banyak kena laa rajin bekerja..lagi pun time  6pm-10pm waktu orang dah balik kerja dan jumaat sabtu kan cuti belah pantai timur nie..so masa tue laa orang duk ambil kesempatan nak cuci kereta mereka..hah! tak ker masyuk banyak tue..lagi elok kalau buka carwash tepi pulak ada kedai makan..lagi laa ramai orang pergi basuh kat situ..sambil duk tunggu basuh kereta boleh munim dan makan sekali..jimat masa..





Aku tak suka basuh kereta guna yang auto macam kat atas nie..sebab bagi aku tak sesuci basuh secara manual..lagipun orang kata sedikit sebanyak akan bagi kesan pada kereta macam akan ada kesan calar gitew..orang kata bukan aku yang kata..nak tahu lebih lanjut kau tanyalah orang yang kata..




Note: Janganlah lepas nie orang carwash brainwash aku pulak..ahahahahahahahahaha


No comments:

Post a Comment