Thanx sudi folow belog sigadis yang picisan nie..

Monday 2 December 2013

Terlajak laris


Assalamualaikum


-sengaja aku besarkan-



Hah! jodoh ditangan TUHAN semua WAJIB percaya sebagai ummat islam okeh..jadi mulut tue jangan laa duk ringan sangat nak tanya soalan jemput pisang mas "BILA NAK NIKAH???" adoi!!!!

Mulut tempayang boleh jugak nak tutup tapi mulut manusia nie..aiseeyy meng (giler ayat tganu aku eja)..ye aku tahu..aku sedar umur daa 25..memang patot nikah daa..tapi dah TUHAN cakap jodoh aku tak sampai lagi nak buat macam mana lagi..aku tak nak jadi manusia kufur..sebab aku percaya bila tiba masa akan sampai laa jodoh aku..bila??jodoh ditangan TUHAN if ditangan aku dah lama dah aku tengoknya bila..at least boleh laa plan awal-awal kan?kan?kan?

Mulut-mulut orang nie kan..

BILA NIKAH AWAL
*Eeeee..galok (gatal) laa umur muda lagi dah nikah..ke ada apa-apa ea??

BILA NIKAH PADA UMURNYA
*Elok sangat laa nikah nanti tua tak laku susah..lepas nikah mula laa tanya pasal anak pulak..hah!!disitu pun ada kejadian stressnya lah!

BILA UMUR DAH BANYAK
*Tunggu anak raja mari pinang ke yang tak nikah lagi nie..tue lah memilih sangan..kan dah tak laku..kalu xingat dosa pahala mau aku jahit silang pangkah double pulak dengan jahit insang pari mulut manusia nie..


Serba tak kena jadinya..bagi aku WAJIB laa pilih sebab lepas nikah nak hidup dengan pasangan tue kan..if tak sebulu dengan kita mau bertahun jugak duk pendam rasa..lepas tue meninggal sebab tekanan perasaan melampau..dan mungkin punca penceraian dizaman purba (berumur) pun sebab kes nie jugak..tunggu anak-anak dah besar baru cerai..

Aku tak nak nikah dengan orang yang aku tak ada perasaan..mau aku lari malam pertama nanti..aku pernah tolak pinangan daripada orang yang aku tak ada langsung perasaan beberapa bulan yang lepas (sebab dia pernah melamar sebanyak 3x) punca sebab aku tak ada rasa..orang kata cinta boleh dipupuk dan terimalah orang yang cintakan kita..itu cakap orang..yang rasa kita..susah senang badan kita yang terima..aku tak nak dera perasaan aku terima apa yang hati aku kata TIDAK..tapi itulah lain orang lain cara fikiranya..



Sekarang aku tak kisah sangat mulut orang..sebab aku hidup pun bukan ehsan orang..bukan dapat elaun daripada mana-mana pun kalau aku nikah..lagipun umur 25 bukanlah terlalu tua..zaman sekarang 30 pun dah biasa bagi yang berkerjaya..yang dah nikah pun belum tentu semuanya bahagia...so jangan duk gopoh-gopoh..orang laki kata takkan lari gunung dikejar tapi gunung kat pompuan nie boleh lari..sebab tuan gunung ada kaki..muahahahahaha

Sampai masa akan tiba waktunya.....



No comments:

Post a Comment