Thanx sudi folow belog sigadis yang picisan nie..

Wednesday 2 May 2012

Bila terlalu percayakan KAWAN


Assalamualaikum

Puuhhhh!!!!Sapu-sapu habuk sikit. Dah lama daa tak update blog. Bulan lepas langsung tak update. So bulan nie kena update laa. Bukan tak nak update tp aarrgghhh tak payah bagi alasan laa mira. jemu ok dengar alasan yang macam-macam tue. tak ada orang nak tahu pun oke!

Oke kali nie rasa macam nak bercerita pasal kepercayaan pula. bukan kepada pasangan tetapi orang yang paling rapat dengan kita di saat keluarga jauh disisi. siapa?? yup KAWAN.

KAWAN...sesiapa pun perlu kawan. sesiapa makhluk kat dalam dunia nie akan WAJIB ada KAWAN walaupun seorang.kalau yang tak ada tu mungkin duk dalam gua niah laa kot. kawan dengan batu bata. muahahahaha.oke tak kelakar laa mira Oii..

Berbalik dekat KAWAN. Bagi saya KAWAN nie unik. Sebab lagi ramai kita berKAWAN lagi banyak perangai manusia yang akan dapat kita belajar. Dulu bagi saya kalau kita inginkan KAWAN yang baik kita perlu menjadi KAWAN yang baik untuk mereka. seboleh mungkin saya akan berfikiran positif dan sentiasa berbaik sangka pada mereka. saya sayang semua KAWAN saya. saya tak boleh hidup dengan gembira tanpa makhluk bergelar KAWAN. Bila mereka perlukan bantuan saya seboleh mungkin akan tolong mereka. Bagi saya kita berkorban dalam berKAWAN untuk melihat senyuman dibibir mereka. Jika mereka gembira sudah pasti saya juga akan turut sama gembira.


TAPI...


Saya sangka akan selamanya saya gembira dengan berKAWAN. tapi saya silap. kerana terlalu percayakan KAWAN saya menjadi bualan orang. ramai orang fikir yang bukan-bukan tentang saya. saya rasa TERLALU sedih. saya sedaya upaya tolong dia disaat dia perlukan bantuan. Madu saya bagi dia balas dengan tahi. sedih dan saya rasa yang terAMAT sedih.


Sebelum nie jika dia perlukan bantuan dalam pelajaran saya akan cuba membantu. tapi disebabkan sekali saya tak ajar dia tuduh saya KEDEKUT ILMU!!

Sebelum nie dia tiada tempat berlindung saya bantu bawa berlindung dirumah yang sama-sama disewa. tapi tak tahu dimana silapnya pelbagai cerita dibawa yang saya tak tahu dari mana dia ambik cerita yang langsung tak betul itu. Ya Allah sedih hanya ALLAHSWT saja yang tahu.

Sebelum nie banyak masa dihabiskan bersama-sama berkaraoke makan minum jalan-jalan bersama rupa-rupanya itu hanya sandiwara bila bukan bersama rupanya dia bercerita yang bukan. Saya tak faham dengan manusia ini. sungguh tak faham.

Jika ada soalan bocor time quiz and test dia bagi kat saya soalan. untuk buat jawapan and sama-sama kongsi tapi bila saya dapat 100% dia buat cerita dibelakang. Rupa-rupanya saya hanya BONEKA untuk mereka dapatkan jawapan.

Bila saya dapat DL (Dean List) makin banyak bercerita. Macam-macam. Bila buat thesis saya terkena lagi. Saya tak faham macam mana draf saya yang siap dulu dikatakan MENIRU draf yang dalam proses untuk dibuat. Sedangkan draf saya daa dapat approve dari dr advisor saya. Ya ALLAH besarnya dugaan yang KAU bagi dekat aku sejak-sejak nie. Sakit TUHAN saja yang tahu. sehingga saya delete fb sebab ramai yang bercerita. walaupun masih lagi ada yang percaya dekat saya. tapi SUMPAH saya CUKUP terasa hati. sehingga satu tahap saya langsung tak cakap dengan orang. saya CUKUP terasa hati dengan KAWAN saya. ada yang meminta maaf tapi HATI saya cukup TERASA dengan apa yang mereka semua lakukan. menghukum saya tanpa usul periksa. kalau hati saya batu tidak mengapa. hati manusia sekeras macam manapun kalau sudah sakit akan bisa jadi sekeras kerikil.

Sejak itu saya cukup berhati-hati berkawan. kurang bercakap. Tidak mahu pisang berbuah dua kali. Jangan pernah TERASA hati kalau saya tidak tolong kamu lagi. Jangan TERASA kalau saya tidak mahu bercakap dengan kamu lagi. Sesungguhnya saya jadi begini sebab kamu semua!!!!!

No comments:

Post a Comment