Thanx sudi folow belog sigadis yang picisan nie..

Thursday 8 December 2011

benarlah penantian melahirkan seorang perindu



Assalamualaikum

Bila bace tajuk entry bunyi macam tak boleh blah je kan. hihihi. tapi bagi yang menyerti mereka akan kata benarlah penantian melahirkan seorang perindu. rindu bukan hanya pada sang kekasih malah jika diselami ianya adalah menyeluruh. kepada sang pencinpta keluarga saudara serta sahabat-sahabat yang sudah lama tidak berhubung. tika ini aku juga menjadi seorang perindu. rindu pada keluarga serta incik pakwe. namun rinduku pada keluarga lebih banyak dari incik pakwe. bukan sebab aku tak sayangkan incik pakwe tapi bagi aku keluarga adalah segala-galanya selagi ayah aku tidak melepaskan aku pada orang yang bakal menjadi suami aku nanti. pada tika itu nanti sudah pasti suami adalah penting bagi aku.






sudah lama aku tak balik rumah kat kampung. bukan aku tak nak balik tapi keadaan yang memaksa aku untuk menahan rasa itu.kerja yang banyak hidup seharian yang sibuk amat memenatkan bagi aku. setiap minggu aku menanti untuk balik tapi setiap minggu juga aku terpaksa korbankan rasa itu. dan kerana penantian itu aku menjadi seorang perindu. rindu pada mak ayah akak abang adik dan anak-anak buah aku yang cumil-cumil macam aku






Bila rindu pasti hati menjadi sayu. tambah-tambah bila dengar lak lagu yang mendayu-dayu. mahu nangis dibuatnya. huuhuuhuu. hidup seorang perindu memang sepi. namun tidak akan pernah untuk terus menanti selagi hidup belum berakhir.



Aku letak picture  payung pink ada 2 sebab. pertama sebab aku suka pink and yang kedua sekarangkan musim hujan so, sediakan payung sebelum hujan. ahahahaha. lagi satu kalau rindu pasti rasa nak nangis je kan. so, kalau nangis bolehlah sembunyikan muka disebalik payung tu. orang pun takkan nampak kalau kita nangis!

No comments:

Post a Comment