Thanx sudi folow belog sigadis yang picisan nie..

Friday 9 December 2011

sekelip mata hilang semuanya


Assalamualaikum

Hidup tidak selalunya indah. dan hidup tak selalunya diatas. ya! itulah yang perlu kita selalu ingatkan dalam diri. ketika kita dikelilingi oleh orang-orang yang disayangi, ketika kita disanjung tinggi, ketika sahabat-sahabat menyukai kita, ketika hidup dilimpahi kegembiraan hargailah apa sahaja yang kita alami ketika itu. mungkin itu adalah saat terakhir kita perkeadaan seperti itu.





Tiada seorang manusia pun yang mengharapkan kesedihan. namun itu adalah lumrah alam. sedih adalah salah satu rempah kehidupan. disaat kita gembira hilai tawa senyum bergurau senda sesama kita jangan kita lupa pada tika itu ada yang sedang berduka. dan mungkin sebab itulah orang-orang dulu sentiasa berpesan kalau bergembira biarlah berpada-pada. bila difikirkan balik memang benar kita perlu ingat bahawa disaat kita gembira hari ini belum tentu kita akan tetap bergembira pada hari esok.






Ini bukan bermakna kita tidak boleh bergembira TAPI biarlah berpada-pada. hidup akan terasa indah jika orang sekeliling gembira. pernah tak anda bayangkan dalam sekelip mata hilang semuanya? hilang tawa senyum dari orang sekeliling, hilang kepercayaan dari orang yang kita sayang, hilang rasa cinta hilang semuanya!!ketika itu pasti jika akan rasa cukup tersiksa. sisa-sisa hidup akan dihabiskan dengan penuh rasa kepiluan.



Walau dalam apa keadaan sekalipun. seteruk mana pun kesedihan yang kita alami ingatlah!!! masih ada yang sayang. manusia mana yang tak pernah rasa sedih dalam hidup mereka. manusia mana yang tak pernah menangis seumur hidup mereka. kenapa perlu rasa pilu memendam rasa. layanlah perasaan sedih itu tapi janganlah sampai memudaratkan diri di kemudiaan hari. usah diungkit sejarah dulu. luka yang pahit biarkan berlalu. mulakan yang baru. hidup perlu diteruskan. percayalah setiap kesedihan pasti akan menjanjikan sinar kebahagiaan dikemudian hari. insyaAllah

No comments:

Post a Comment